Święty Tomasz z Akwinu pisał, że Bóg nie uczynił Ewy z głowy Adama, żeby nad nim panowała, ani też z jego stóp, żeby była przez niego deptana – ale z jego boku, by była mu równa, spod jego ramienia, aby ją chronił i z miejsca bliskiego jego sercu, aby ją kochał. Z kolei Święty Augustyn określał mężczyznę jako siłę kobiety, ponieważ to od niego pochodzi kość i dodawał, że to kobieta sprawia, że mężczyzna staje się delikatniejszy – miejsce twardego żebra, Bóg zapełnił ciałem.

„Z każdej strony wyłania się potrzeba, aby oddać więcej miejsca kobiecie. Gdy kobieta zostanie odkupiona i wyzwolona w wymiarze ludzkim z dawnego poddaństwa, może przyczynić się do uratowania naszego społeczeństwa przed niektórymi rodzajami zakorzenionego zła, które mu grozi, przed przemocą, żądzą władzy, duchową obojętnością….. Po tylu erach, które nosiły imię mężczyzny, należy życzyć sobie, aby wreszcie otworzyła się przed ludzkością era kobiety, era serca, era współczucia. Nasza cywilizacja zdominowana przez technikę potrzebuje serca. Musimy dać więcej miejsca owym racjom serca, jeśli chcemy uniknąć tego, by nasza planeta, coraz cieplejsza z fizycznego punktu widzenia nie osunęła się znów duchowo w erę lodowcową…..” (powiedział kiedyś ojciec Raniero Cantalamessa)

Kobiety w każdej sytuacji radzą sobie coraz lepiej. Feministka, matka, matka pracująca, matka samotnie wychowująca dziecko, kobieta samodzielna, partnerka – w takich rolach występują kobiety. Zmiany ekonomiczne i socjologiczne współczesnego świata stworzyły nowy model partnerstwa w rodzinie i wzmocniły pozycję kobiet w kilku dziedzinach życia, na przykład w biznesie i polityce. Kobiety XXI wieku podejmują się nowych wyzwań, przyjęły wiele ról uważanych w społeczeństwach tradycyjnych za męskie, z sukcesem łączą prowadzenie domu i życie zawodowe. Choć kobiety w Polsce są często lepiej wykształcone niż mężczyźni, na kierowniczych stanowiskach jest wciąż mniej kobiet a dysproporcje w zarobkach są nadal widoczne. Ponadto proporcje miedzy osobami, które szukają zatrudnienia i tymi, które ja mają zmieniły się na niekorzyść kobiet. Kobiety to świadome konsumentki. Większość Polek, samodzielnie podejmuje decyzje o zakupach przedmiotów codziennego użytku. Zakupy to również forma odreagowania stresu i odpoczynku. Ale gdy chodzi o kupno produktu, który ma służyć rodzinie, kobiety działają jak szefowe działu zakupów. Uważnie przeglądają oferty, porównują ceny, wymagają wysokiej jakości produktów i przyzwoitych cen. W czasie wolnym, oprócz zakupów, panie czytają prasę, oglądają telewizję, podróżują, oddają się swemu hobby….. Preferencjom kobiet uważnie przyglądają się wydawcy prasy oraz stacje telewizyjne, starając się dopasować ofertę do ich potrzeb. Na rynku pojawia się również coraz więcej usług kierowanych wyłącznie do żeńskiej części populacji. Panie mogą spędzić czas wolny w kawiarni niedostępnej dla mężczyzn, zdobyć prawo jazdy w Babskiej Autoszkole, pojechać w podróż z ekskluzywnym damskim biurem podróży, obejrzeć film na seansie specjalnie dla nich zarezerwowanym. Wiele wskazuje na to, ze już niedługo świat będzie należał do kobiet…..

W.M

Polecane publikacje

baner przeszlosc okladka baner lacza nas roznice okladka ok